Hos NNON er vi eminente til at skabe den personlige og differentieret visuelle identitet ved at identificere hvad det er I kan og gør, som konkurrenterne ikke kan.
Som udgangspunkt udarbejder vi hos NNON altid en designguide i forbindelse med et samarbejde, men det er også en mulighed udelukkende at købe udarbejdelsen af en sådan designmanual, med retningslinjer for al brug af grafiskdesign i jeres virksomheds kommunikation. Det gælder for de fleste især brugen af logo, farver og typografi.
I en designmanual vil man typisk finde retningslinjer for brug af elementer så som;
Skrifttyper – Tryksager
Skrifttyper – Web og apps
Skrifttyper – MS Office programmer
Grafiske elementer
Brug af billeder – inkl. billede-database
Primære og sekundære farver
Papirkvaliteter
Standard logo – positiv / negativ
Samt hvis manualen har omfattet konkrete produkter som f.eks. annoncer, breve o.l. vil skabeloner i Word, Photoshop og InDesign ligeledes være at inde i manualen.
På denne måde får man udarbejdet en personlig værktøjskasse, som man kan tage med sig, og hvis man f.eks. har en grafikker in-house, få vedkommende til at eksekverer manualen i stedet for f.eks. NNON.Designmanualen afleveres på CD og/eller via wetransfer, dropbox el.l., alt efter ønske.